Minggu
4
27
– 31.01.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
27 –
31.01.2014
|
Tema
|
Pencapaian
kendiri
|
Tajuk
|
Keputusan
Yang Bijak Dan Adil
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
dan memahami bahawa setiap keputusan yang dibuat dalam semua situasi
mempunyai kesan dan akibat terhadap diri dan orang lain.
Membuat
keputusan yang bijak dan adil serta bertanggungjawab dalam semua situasi.
Prihatin
tentang kesan keputusan yang diambil terhadap orang lain.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertolak
ansur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengetahui dengan lebih jelas bagaimana membuat keputusan dan cara
untuk berhadapan dengan sesuatu situasi .
|
Minggu
5
03
– 07.02.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
03-07.02.201
|
Tema
|
Pencapaian
kendiri
|
Tajuk
|
Keputusan
Yang Bijak Dan Adil
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
kesan sesuatu keputusan yang dibuat terhadap diri dan orang lain.
Berkemahiran
menjejaki rantaian kesan dan akibat daripada sesuatu keputusan
Prihatin
terhadap keputusan yang dibuat.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertolak
ansur
|
Refleksi
|
Pelajar
belajar bagaimana memmbuat keputusan dan bersedia untuk menerima sebarang
kesan daripada keputusan yang diambil. Guru memberikan situasi dan pelajar
dapat menyelesaikan situasi dengan tindakan yang sesuai.
|
Minggu
6
10-14.02.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
10 –
14.02.2014
|
Tema
|
Pencapaian
kendiri
|
Tajuk
|
Keputusan
Yang Bijak Dan Adil
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenalpasti
aliran yang dipilih bersesuaian dengan potensi diri.
Membuat
keputusan yang bijak dan adil dalam semua situasi.
Berpuas
hati dalam keputusan yang diambil.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Berhemah
tinggi
|
Refleksi
|
Pelajar
berbincang bersama rakan-rakan mengenai aliran yang dipilih apabila menduduki
kelas tingkatan empat. Guru memberikan panduan dan pelajar membuat pilihan
berdasarkan kemahiran masing-masing.
|
Minggu
7
17
– 21.02.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
17-21.02.2014
|
Tema
|
Hubungan
kekeluargaan
|
Tajuk
|
Tanggungjawab
terhadap keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
tanggungjawab anggota keluarga dalam mengeratkan hubungan kekeluargaan.
Menjalin
hubungan yang erat Antara anggota keluarga
Menunjukkan
sikap bertanggungjawab sebagai anggota keluarga.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu akan tanggungjawab setiap anggota keluarga dan berusaha menjadi anggota
keluarga yang bertanggungjawab.
|
Minggu
8
24
– 28.02.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
24 –
28.02.2014
|
Tema
|
Hubungan
kekeluargaan
|
Tajuk
|
Tanggungjawab
terhadap keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
keperluan yang berbeza antara anggota keluarga
Menunjukkan
kepekaan terhadap keperluan fizikal,mental,emosi dan rohani setiap anggota
keluarga
Menunjukkan
sikap mengambil berat terhadap keperluan setiap anggota keluarga.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu akan tanggungjawab setiap anggota keluarga dan berusaha menjadi anggota
keluarga yang bertanggungjawab.
|
Minggu
9
03
-07.03.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
03
-07.03.2014
|
Tema
|
Hubungan
kekeluargaan
|
Tajuk
|
Tanggungjawab
terhadap keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menyenaraikan
langkah-langkah keselamatan di dalam rumah dan di luar rumah.
Menjaga
keselamatan dan melindungi anggota keluarga.
Menyayangi
diri sendiri dan anggota keluarga.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu akan tanggungjawab setiap anggota keluarga dan berusaha menjadi anggota
keluarga yang bertanggungjawab.
|
Minggu
10
10
-14.03.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
10-14.03.2014
|
Tema
|
Hubungan
kekeluargaan
|
Tajuk
|
Tanggungjawab
terhadap keluarga
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenalpasti
cara menjaga maruah keluarga
Berupaya
menjaga maruah keluarga
Menjaga
nama baik keluarga.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu bagaimana untuk menjaga nama baik dan maruah keluarga.
|
Minggu
11
17
– 21.03.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
17 –
21.03.2014
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Pemeliharaan
Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
dan menyedari kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar.
Menjalankan
usaha-usaha untuk memelihara dan memulihara alam sekitar.
Menghargai
dan menyayangi alam sekitar yang bersih dan selamat.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
tahu bagaimana caranya untuk
menghargai alam sekitar.
|
Minggu 12
24 – 28.03.2014
Cuti
Pertengahan Penggal 1
|
Minggu
13
01
– 04.04.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
01 –
04.04.2014
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Pemeliharaan
Dan Pemuliharaan Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
kepentingan pemeliharaan dan pemuliharaan alam sekitar
Melibatkan
diri dalam memelihara dan memulihara alam sekitar
Bersyukur
kerana adanya usaha yang dijalankan untuk menyelamatkan bumi daripada musnah
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
sedar akan kepentingan untuk menjaga alam sekitar.
|
Minggu
14
07
-11.04.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
07
-11.04.2014
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Kepekaan
Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal
pasti jenis-jenis pencemaran alam
Menyedari
kesan-kesan pencemaran alam
Menghargai
alam sekitar kita
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
15
14
-18.04.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
14
-18.04.2014
|
Tema
|
Hidup
Bermasyarakat
|
Tajuk
|
Kepekaan
Dan Tindakan Terhadap Isu Dan Masalah Alam sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal
pasti jenis-jenis bencana alam
Menyedari
kesan-kesan bencana alam
Menghargai
alam sekitar kita
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Kasih
sayang
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
16
21-
25.04.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
21-
25.04.2014
|
Tema
|
Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Adat
Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Memberi
maklumat berkaitan kepentingan adat resam dalam kehidupan masyarakat malaysia
Menerima
dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
17
28.04
– 02.05.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
28.04 –
02.05.2014
|
Tema
|
Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Adat
Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menerangkan
adat resam pelbagai kaum
Mengamalkan
adat resam dalam kehidupan harian
Menerima
dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
18
05
– 09.05.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
05 –
09.05.2014
|
Tema
|
Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Adat
Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
pantang larang pelbagai kaum
Mengumpul
maklumat mengenai pantang larang pelbagai kaum
Menghormati
pantang larang pelbagai kaum
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
19
12
– 16.05.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
12 –
16.05.2014
|
Tema
|
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Adat
Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Berupaya
menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang pelbagai
kaum.
Menerima
dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu 21 - 22
19 – 23.05.2014
26 – 30.05.2014
Peperiksaan
Pertengahan Penggal 1
Rujuk
Edaran Jadual Peperiksaan
|
Week 23 – 24
28.05. 2014 - 13.06. 2014
Cuti
Pertengahan Penggal 1
|
Minggu
25
16
– 20.06.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
12 –
16.05.2014
|
Tema
|
Warisan Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
Adat
Resam Dan Pantang Larang Pelbagai Kaum
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
adat resam dan pantang larang pelbagai kaum
Berupaya
menyesuaikan diri dengan kepelbagaian adat resam dan pantang larang pelbagai
kaum.
Menerima
dan menghormati adat resam dan pantang larang pelbagai kaum.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
26
23
– 27.06.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
23 –
27.06.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
jentera pentadbiran negara Malaysia
Bekerjasama
untuk mewujudkan jentera kerajaan yang berkesan
Berbangga
dengan jentera pentadbiran negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Hormat
menghormati
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
27
31.06
– 04.07.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
31.06 –
04.07.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
peranan dan tugas badan-badan kerajaan
Mencari
maklumat tentang tugas dan peranan jentera pentadbiran negara malaysia
Menghargai
peranan jentera pentadbiran Malaysia dalam menjaga kestabilan dan kemakmuran
negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
28
07
– 11.07.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
07 –
11.07.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Jentera
Pentadbiran Negara
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal
pasti tugas dan peranan Suruhanjaya Diraja
Mencari
maklumat tentang Suruhanjaya Diraja
Menghargai
peranan Suruhanjaya Diraja
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
29
14
– 18.07.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
14 –
18.07.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Kenali
Kementerian – Kementerian Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal
pasti kementerian-kementerian dan jabatan-jabatan di bawah kementerian di
Malaysia
Menyampaikan
maklumat umum berkaitan dengan
kementerian-kementerian di Malaysia kepada orang lain
Menghargai
peranan kementerian-kementerian dalam pembangunan negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
30
21
– 25.07.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
21 –
25.07.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Kenali
Kementerian – Kementerian Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenalpasti
peranan kementerian-kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara
Mengumpulkan
maklumat tentang peranan kementerian di Malaysia dalam pembangunan negara
Menghargai
peranan kementerian-kementerian dalam pembangunan negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Week 31
28.07 – 01.08. 2014
Sambutan Hari Raya Puasa
28 – 29 . 07. 2014
|
Minggu
32
04-08.08.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
04-08.08.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Kenali
Kementerian – Kementerian Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenal
pasti agensi-agensi/jabatan-jabatan di awah kementerian-kementerian di
Malaysia
Menyatakan
peranan agensi-agensi/jabatan-jabatan di bawah kementerian di Malaysia
Menghargai
peranan agensi-agensi/jabatan-jabatan di bawah kementerian-kementerian di Malaysia
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
33
11
– 15.08.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
11 –
15.08.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Kenali
Kementerian – Kementerian Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Memahami
atau mengenal pasti tugas dan perananjabatan, agensi dan kementerian di Malaysia
Memberikan
kerjasama kepada setiap jabatan, agensi dan kementerian di Malaysia
Berbangga
dengan pentadbiran agensi, jabatan dan kementerian di Malaysia
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
34
18
– 22.08.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
18 –
22.08.2014
|
Tema
|
Malaysia
Negara Berdaulat
|
Tajuk
|
Kenali
Kementerian – Kementerian Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menghuraikan
peranan kementerian –kementerian di Malaysia
Menjalankan
tanggungjawab sebagai warganegara dalam membangunkan negara
Menghargai
peranan dan sumbangan kementerian dalam pembangunan negara.
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
35
25
– 29.08.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
25 –
29.08.2014
|
Tema
|
Cabaran
Masa Depan
|
Tajuk
|
Mengekalkan
keamanan Negara Dan Sejagat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Menyedari
tentang kepentingan keamanan negara dan sejagat.
Menjalankan
tanggungjawab menjaga keamanan negara dan sejagat
Menghargai
keamanan negara dan sejagat
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
36
01
-05.09.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
01
-05.09.2014
|
Tema
|
Cabaran
Masa Depan
|
Tajuk
|
Mengekalkan
keamanan Negara Dan Sejagat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengenalpasti
ancaman-ancaman dalaman yang boleh mengganggu keaamanan dan keharmonian
negara
Melibatkan
diri dalam usaha mewujudkan keamanan dan keharmonian negara
Menghargai
dan mensyukuri keamanan negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
37
08
– 12. 09.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
08 –
12. 09.2014
|
Tema
|
Cabaran
Masa Depan
|
Tajuk
|
Mengekalkan
keamanan Negara Dan Sejagat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
ancaman-ancaman luaran yang boleh mengganggu keamanan dan keharmonian
Bekerjasama
dalam menghadapi ancaman luaran bagi mewujudkan keamanan dan keharmonian
negara
Menghargai
keamanan negara dan dunia
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
38
15
19.09.2014
Cuti
Pertengahan Penggal 2
|
Minggu
39
22
– 26.09.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
22 –
26.09.2014
|
Tema
|
Cabaran
Masa Depan
|
Tajuk
|
Mengekalkan
keamanan Negara Dan Sejagat
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
tentang kepentingan keamanan sejagat
Merancang
pelbagai aktiviti untuk memberi sumbangan kepada keamanan dunia
Menghargai
erti keamanan sejagat
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
Minggu
40
29.09
– 03.10.2014
Kelas
|
3F, 3E
|
Matapelajaran
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Tarikh
|
29.09 –
03.10.2014
|
Tema
|
Cabaran
Masa Depan
|
Tajuk
|
Memastikan
Undang-undang Kemanusiaan Antarabangsa Dipraktikkan
|
Hasil
Pembelajaran
|
Mengetahui
peraturan-peraturan asas dalam undang-undang kemanusiaan Antarabangsa
Menyatakan
kepentingan Undang-Undang Kemanusiaan Antarabangsa
Bersyukur
dengan keamanan dan keharmonian negara
|
Pendekatan
|
Pendekatan
Koperaktif
|
KBKK
|
Menganalisis
data, mengumpul maklumat
|
ABM
|
Buku
teks PSK Ting 3, Buku kerja
|
Nilai
murni
|
Bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat menguasai objektif pembelajaran pada hari ini.
|
No comments:
Post a Comment